Inspectorii ANPC au controlat lanțul de farmacii Dr. Max și au declarat că folosesc o practică comercială incorectă și înșelătoare, prin utilizarea sintagmei „prețuri Dr. Max de mici”, atât în farmacii, cât şi în spoturile publicitare din mass-media. Prin aceast[ sintagmă sugerează că farmaciile Dr. Max au cele mai mici preţuri ale unor produse, fapt care nu a putut fi dovedit.
„În urma verificărilor desfăşurate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), în lanţul de farmacii Dr. Max, echipele de control au constatat utilizarea, atât în farmacii, cât şi în spoturile publicitare din mass-media, a sintagmei ‘preţuri Dr. Max de mici’.
Acest lucru a fost considerat o practică comercială incorectă, cu impact la nivel naţional, considerându-se că, prin această formulare, i se sugerează consumatorului mediu faptul că, farmaciile Dr. Max, au cele mai mici preţuri ale unor produse, comparativ cu alte lanţuri de farmacii, fapt care nu a putut fi dovedit”, potrivit unui comunicat remis marţi AGERPRES.
Conform sursei citate, la începutul lunii februarie a acestui an, printr-un Ordin al preşedintelui ANPC, Horia Constantinescu, s-a dispus încetarea acestei practicii comerciale incorecte, deoarece mesajul publicitar conţine informaţii false, menite a induce în eroare sau care este susceptibil să inducă în eroare consumatorul mediu, oferindu-se perspectiva unui avantaj material, la achiziţia de produse.
Farmacia obligată să elimine de tot mesajul
Astfel, mesajul publicitar a fost deja eliminat de pe monitoarele existente în farmacii şi din campaniile existente în derulare, urmând ca, în cel mai scurt timp, acesta să fie înlocuit complet din toate comunicările comerciale ale operatorului.