Un nou eșec pentru Autostrada Transilvania. S-a anulat încă o licitație pentru un tronson important

Autostrada Transilvania a mai înregistrat un nou eșec, după rezilierea contractelor cu fostul constructor Bechtel. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis anularea licitației pentru tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș.

Anularea licitației pentru acest tronsonul de peste 26 de kilometri din Autostrada Transilvania, tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș, reprezintă încă un eșec, după rezilierea contractelor cu americanii de la Bechtel, spaniolii de la Corsan și anularea unei licitații anterioare, câștigată de Construcții Sibiu.

Potrivit unui document publicat pe forumul Asociației Pro Infrastructură (API) cauza anulării este cea că nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă, conform documentului citat. Documentul publicat de API arată că un membru al comisiei de evaluare a avut totuși o opinie separată, iar decizia de anulare a licitației poate fi contestată.

Ofertele rămase în cursa pentru acest contract nu au fost admisibile pentru că prețurile licitate ar fi peste valoarea estimată de CNAIR, au explicat surse ale API, citate de economica.net

Așa cum arată situația la momentul de față, licitația se va anula. Ambii ofertanți care au trecut mai departe în etapa de evaluare financiara, au avut oferte mai mari decât valoarea estimată„, spuneau anterior deciziei de anulare sursele API.

Valoarea estimată a contractului este de 503,69 milioane de lei fără TVA, iar oferta asocierii conduse de Construcții Erbașu era de 543 milioane de lei fără TVA și cea a asocierii conduse de Drum Asfalt de 563 milioane de lei fără TVA, explicau sursele.

Pe de altă parte, informațiile din SEAP arată că valoarea totală estimată este cuprinsă între 503,69 milioane de lei și 571,31 milioane de lei.

Evaluarea tehnică a ofertelor depuse la licitația pentru proiectarea și construirea celor 26,35 km de autostradă între Suplacu de Barcău și Chiribiș s-a încheiat pe 30 iunie, conform informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), consultate de ECONOMICA.NET.

Nemulțumite de punctajul obținut, firmele românești Drum Asfalt și Construcții Erbașu au depus contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Surse ale Asociației Pro Infrastructură susțin că doar ofertele celor doi constructori români ar mai fi rămas în cursă.
 
Obiectul contractului constă în proiectarea și execuția lucrărilor pentru 26,35 km de autostradă. Contractul prevede, printre altele, construirea a 3 viaducte, 8 pasaje și 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m – Pod peste lac de acumulare la km 6+655.60.