Urmează demolarea celui mai vechi pod auto din Cluj-Napoca și reconstruirea lui. Este vorba de Podul Garibaldi, construit în perioada 1960-1962 de Întreprinderea de Construcții Căi Ferate Cluj.

Primăria Cluj-Napoca a aprobat în 2024 noul proiect de modernizare al podului Garibaldi. Termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru realizarea studiului de fezabilitate este 20 ianuarie 2025.
Conform unui proiect de hotărâre aprobat în aprilie 2024, noul Pod Garibaldi va avea o înălțime 22 de metri și va asigura următoarele funcțiuni. Va avea două benzi de circulație auto de 3 metri, două benzi de circulație de 3,5 metri, două piste pentru bicicliști și două trotuare pietonale.
Investiția se ridică la peste 60 milioane de lei
Tot în cadrul acestui proiect vor fi amenajate și străzile Uzinei Electrice și Giuseppe Garibaldi.
Actualul pod Garibaldi va fi demolat, iar întreaga albie a râului Someș va fi amenajată.
De asemenea va fi nevoie să fie transplantat un arbore, dar municipalitatea promite că vor fi plantați alți 21.
Investiția pentru construirea noului pod este de 60.631.452 lei cu TVA, din care 38.565.542 lei cu TVA – lucrări de construcţii-montaj.
Lucrările vor dura 6 luni
Durata de execuție a lucrărilor este estimată la aproximativ șase luni, astfel că circulația auto va fi închisă cel puțin o jumătate de an odată cu începerea lucrărilor.
Modernizarea Podului Garibaldi are o istorie tumultoasă. Lucrările de renovare trebuiau să înceapă în 2014 odată cu cele de la podul Traian, finalizat în 2017. Abia în 2019, proiectul podului de la Garibaldi a fost scos la licitație de patru ori, dar nicio firmă nu și-a asumat vreo ofertă.
Lasă un răspuns