Clujul se confruntă cu un nou val de disponibilizări, după ce tot mai multe fabrici își restrâng activitatea sau își închid complet porțile. Val de concedieri la Turda.

Pe fondul noilor măsuri fiscale impuse de Guvernul Balojan, companiile deja afectate de criza economică globală se văd puse în fața unei presiuni uriașe. Ele trebuie să facă față taxelor mai mari, costurilor crescute și piețelor în scădere.
Acum două săptămâni, o fabrică de profil din Dej a anunțat că va concedia 350 de de angajați.
MMM Autoparts Turda, în centrul atenției
Printre cele mai afectate companii se numără MMM Autoparts SRL Turda, o fabrică cu acționariat spaniol. Aici aproape 500 de angajați se tem că vor rămâne fără loc de muncă.
În ultima perioadă, tensiunile au crescut, după ce uzina ar fi ratat câteva teste de calitate pentru clienții din portofoliu. Acest fapt a alimentat zvonurile despre o posibilă închidere a producției, scriu cei de la Turdanews.
Într-un comunicat de presă, reprezentanții companiei au reacționat și au negat informațiile apărute în spațiul public. Ei au infirmat zvonurile privind o oprire totală a activității.
Potrivit acestora, MMM Autoparts nu se închide, ci trece printr-un amplu proces de restructurare.
Doar 47 de oameni concediați, nu sute
„Informațiile privind închiderea fabricii sunt eronate”, au transmis oficialii MMM Autoparts.
„A fost necesară o reducere a personalului, pentru alinierea la volumul actual de vânzări. Totuși, vorbim despre 47 de posturi desființate, nu despre sute de oameni. Mulți dintre foștii colegi au fost deja reangajați în alte companii din zona Turda – Câmpia Turzii, cu sprijinul nostru și al Agenției pentru Ocuparea Forței de Muncă.”
Investiții și planuri de diversificare
Chiar dacă restructurarea a provocat neliniște printre angajați, conducerea companiei susține că are planuri clare de dezvoltare.
MMM Autoparts, parte a grupului spaniol Manufactura Moderna de Metales SA, anunță investiții în sectoare noi. Acestea includ mobilitate, apărare și energie regenerabilă. Ei afirmă că au deja proiecte în curs de ofertare în aceste domenii.
Rămâne însă de văzut dacă aceste planuri vor reuși să stopeze valul de teamă care a cuprins angajații din industria auto locală. Această industrie este una dintre cele mai expuse la schimbările economice globale și la noile politici fiscale.
Lasă un răspuns