Viaductul CFR de pe o linie strategică în stare avansată de degradare. Oricând poate avea loc aici o catastrofă feroviară

Posted by

Liniile de cale ferată din România arată, foarte multe dintre ele, ca după bombardament. Ministerul Transporturilor nu a mai investit bani de foarte timp, nici în linii și nici în podurile feroviare. Viaductul CFR de pe o linie strategică în stare avansată de degradare.

Viaductul de la Dealul Șefăniței
Viaductul CFR de pe o linie strategică în stare avansată de degradare. Viaductul de la Dealul Șefăniței

Un astfel de exemplu este viaductul feroviar de la Dealul Ștefăniței, de pe linia de cale ferată Sighetu Marmației – Cluj.

Acest viaduct este în stare avansată de degradare, fiind plin de rugină. Cei de la CFR au impus restricții de viteză, la maxim 30 de km / h. Cu toate astea, aici poate avea loc oricând loc o tragedie feroviară, avertizează specialiștii.

Un exemplu despre cât de degradată este aceastpă linie de cale ferată este și timpul mare parcurs de un tren între cele două orașe.

Mai exact, trenul numarul R 4110, operat de catre CFR Calatori pleaca din Cluj Napoca la ora 14:35, și ajunge la Sighetu Marmatiei la ora 21:42. Distanța dintre Cluj Napoca și Sighetu Marmatiei pe calea ferata este de 223 km. Durata calatoriei este de 7 ore si 7 minute.

Ministerul Transporturilor promite investiții

Reabilitarea unor sectoare de pe această secție a fost cuprinsă în planul de investiții al CFR, pentru anul 2025. Încă nu este clar dacă acest lucru se va și întâmpla în realitate, sau va rămâne doar în declarațiile oficialilor de la transporturi.

În memorandumul de aprobare a lucrărilor pe această secție de cale ferată, Salva – Vişeu de Jos – Sighetu Marmaţiei, 140 km, se arată că acestea sunt de o complexitate deosebită.

Este vorba despre un traseu montan. Cu poduri și podețe feroviare, viaducte și tuneluri. De asemenea cu pantă caracteristică maximă de 20,5 mm/m între staţiile Dealu Ştefăniţei – Fiad Hm pe o distanţă de 12,5 Km (pantă în creștere continuă în altitudine).

Secția este operată în prezent doar de CFR Călători, cu garnituri de trenuri ce au în compunere locomotivă diesel electrică de 2100 CP şi 3-4 vagoane. Din cauza dificultății și complexității traseului, doar locomotivele diesel electrice de 2100 CP dispun de carateristicile tehnice necesare pentru operarea în condiții optime de circulație și de regularitate pe această secție.

@danielbulz73

♬ sunet original – .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *