Proiectul metroului clujean este doar pe hârtie în acest moment, dar potrivit primarului Emil Boc până în 2031 ar trebui să fie funcțional integral, în timp ce 9 stații trebuie finalizate până în 2026.
„Avem două jaloane mari și late: 31 iulie 2026 – pentru finalizare a 9 stații, de la Sopor la strada Câmpului, nu trebuie să fie funcțional metroul ci stațiile și tunelul și 2031 de a avea funcțional întregul metrou. O să venim cu detalii la momentul potrivit”, declarat Boc vineri dimineață la un post local.
Până pe 15 iunie 2023 este data la care România trebuie să depună cererea numărul 3 de finanțare din PNRR.
Preşedintele PNL, premierul Nicolae Ciucă, a anunţat, luni, că pe 25 mai 2023 vor fi semnate contractele pentru metroul de la Cluj.
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestația depusă de firma Dogus, la licitația pentru realizarea metroului clujean. Așadar, municipalitatea poate semna contractul cu turcii câțigători de la Gülermak.
Oferta financiară: 9.059.483.352,07 lei fără TVA (față de valoarea estimată de 9.064.456.067 lei fără TVA)
Secțiunea VEST: Strada Șesul de Sus – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: 1. Țara Moților (Teilor), 2. Teilor (Eroilor), 3. Copiilor (Subcetate), 4. Sănătății (Spitalul de Urgență), 5. Prieteniei (Răzoare);
Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: 6. Natura Verde (Bucium), 7. Mănăștur (Izlazului), 8. Sfânta Maria (Câmpului), 9. Florilor (Cluj-Arena), 10. Sportului (Mihai Eminescu), 11. Piața Unirii, 12. Piața Avram Iancu, 13. Armonia (Petofi Sandor), 14. Piața Mărăști;
Secțiunea EST: Ramura Muncii: Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile 15. Transilvania (Siretului), 16. Viitorului (IRA), 17. Muncii; Ramura Sopor: Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile 18. Cosmos (Alexandru Vaida Voevod), 19. Europa Unită (Becaș) și cu Depoul Sopor.
Finațarea pentru metroul de la Cluj va fi asigurată de Ministerul Transporturilor de la bugetul de stat, din fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local.
Finanțarea din PNRR de 300 de milioane euro este pentru structura primelor 9 stații cu termen de finalizare august 2026.