În ultima vreme compania Wizz Air și-a reluat obiceiul de a anula cursele, cu puțin timp înaintea plecării. Wizz Air condamnată la despăgubiri record.
Astfel, sute de pasageri sunt lăsați în situații disperate. Fie își pierd dreptul la cazare, în locurile unde pleacă în vacanță, fie pierd legăturile aeriene spre alte destinații din lume.
Cu toate astea, mii de pasageri ai Wizz Air au dat în judecată compania și au solicitat daune importante.
Este și cazul unei femilii din Oradea, care au obținut la faza de fond, la Judecătorie, daune morale de 40.000 de euro. În plus, Wizz Air a fost obligată să achite și compensații în baza Regulamentului Uniunii Europene, în valoare de 1.600 de euro, pentru patru persoane.
În prezent, dosarul se află în faza de apel, fiind strămutat la Tribunalul Alba.
Situația lui Ovidiu U. datează din 2020. Atunci, bărbatul și familia acestuia, în total patru persoane, au zburat pe ruta Sibiu – Madrid. Întoarcerea era programată pentru data de 8 ianuarie 2021. Când au ajuns la aeroportul din Madrid, după ce au făcut formalitățile de îmbarcare, au aflat că zborul a fost anulat.
”Pe perioada 08.01.2021 – 13.01.2021 reclamanţii nu au primit îndrumare, informaţii corecte şi pertinente, consultanţă, cazare, apă, transport etc., asigurându-şi singuri, pe cheltuiala lor, cele necesare, în condiţiile în care este vorba de doi adulţi de vârstă mijlocie, un adult în vârstă de 71 de ani şi un copil mic în vârstă de 2 ani şi 11 luni”, se arată în sentință.
Pentru că nu au găsit o altă rută de întoarcere în casă, cele patru persoane au fost nevoite să doarmă pe jos. Familia de români a ajuns acasă, pe propria cheltuială, prin Barcelona – via Budapesta.
Wizz Air nu a oferit nicio compensație
Instanța de judecată a ajuns la concluzia că fiecare dintre cei patru membri ai familiei de români, să primească compensații de 400 de euro.
Judecătorul a invocat Regulamentul (CE) nr. 261/2004 pentru acordarea compensaţiei. În sentință Judecătoriei Alba Iulia se arată că este inadmisibil ca o companie ca și Wizz Air să nu aibă pe aeroportul din Madrid, un reprezentant, care ”să ofere suport și asistență”.
”De asemenea instanța nu poate accepta ca pasagerii să fie lăsați să aștepte în aeroport fără comunicări directe cu aceștia. Fără posibilitatea de a lua legătura telefonic cu pârâtele, doar printr-o șansă martora reușind acest lucru la numărul de telefon destinat persoanelor cu dizabilități. Tot nejustificată este și reacția pârâtelor care au transmis reclamanților că nu știu unde se află avionul acestora pentru ca pur întâmplător reclamanții să afle că s-a modificat atât orașul de unde decolează, la o distanță considerabilă de Madrid, cât și orașul unde aterizează, la o distanță considerabilă de Sibiu”, se arată în sentință.
Modalitatea de lucru a celor de la Wizz Air este de asemenea criticată de instanța de judecată.
”De asemenea pârâtele (Wizz Air – n.n.) din prezentul dosar nu au oferit o explicaţie cu privire la reprogramarea multiplă a zborurilor. Nu au menţionat vreo situaţie excepţională ce ar fi putut genera anularea acestor zboruri. Și nici nu au făcut dovada că pasagerilor li s-a acordat asistenţă de către operatorul de transport aerian”, se mai arată în sentință.
Daunei morale de 40.000 de euro
Sentința de față este o premieră pentru România. Instanța de judecată a decis ca Wizz Air să achite daune morale foarte mari. Este vorba despre 10.000 de euro, pentru fiecare din cei patru membrii ai femiliei respective, adică 40.000 de euro.
”Prin urmare, păstrând un just echilibru între suferințele psihice ale reclamanților şi îndatorirea pârâtelor de a le oferi o compensație echitabilă, instanţa va acorda fiecărui reclamant suma de 10.000 euro cu titlu de daune morale, apreciind că această sumă este de natură să asigure acestora o reparare integrală şi echitabilă a suferinţelor cauzate de fapta pârâtelor”.
Lasă un răspuns