La conferința de presă de luni, primarul Clujului a vorbit de lucrările suplimentare la metroul clujean, primele de altfel. Au apărut primele lucrări suplimentare la metroul din Cluj.

Este vorba despre Stația Teilor, din Florești, unde ar fi apărut ”niște alunecări de teren” iar pentru consolidare se vor turna ”piloți forați”.
Cu alte cuvinte, pentru stabilizarea terenului din zona respectivă vor fi efectuate săpături la mare adâncime, 12-15 metri, unde se va turna beton. Aceste lucrări vor aduce costuri suplimentare.
„S-a observat, la o distanță de peste 30 de metri, unele mișcări de teren la un deal în apropiere și se studiază cu maximă atenție. Există riscul ca acel teren, care nu este în aria de expropriere și nici în aria stației, dar este în amonte, să nu prezinte – Doamne ferește! – vreun risc de alunecare când se introduce mașina subteran și să producă prejudicii”, a explicat Boc.
Este aceeași șmecherie folosită de liberalii clujeni, ca și la Bazinul Olimpic construit la Cluj Napoca sau la Park Ride Cluj. Aici, s-a aprobat un proiect, care s-a dovedit a fi unul făcut pe genunchi, după care s-a revenit cu aceeași mică șmecherie a piloților forați.
Șmecheria lucrărilor suplimentare
De exemplu, la Bazinul Olimpic din cartierul Borhanci din Cluj Napoca a fost nevoie de turnarea a 745 de piloți forați. Automat, și doar din pixul lui Emil Boc, prețul a crescut brusc cu 66 de de milioane de lei, adică vreo 13 milioane de euro, ajungând la suma de 200 de milioane de lei, adică 40 de milioane de euro.
Șmecheria este una simplă spun surse avizate. Firma care trebuie să câștige licitația vine cu un preț incredibil de mic. Numai că, încă de a se semna contractul se cunoaște că proiectul este unul slab, care trebuie refăcut, iar din acest motiv apar aceste așa zise lucrări suplimentare, care duc automat la creșterea valorii finale.
Lasă un răspuns