Primul vagon bar-bistro modernizat prin PNRR circulă deja de o săptămână pe ruta Brașov–Constanța și a stârnit curiozitatea călătorilor. Bistro pe șine

Deși CFR Călători nu a publicat oficial lista de prețuri, am aflat cât trebuie să scoată din buzunar pasagerii dornici să ia masa pe șine.
Meniu cu prețuri ca la restaurant
Oferta din vagonul bar-bistro nu seamănă deloc cu tradiționalul sandviș cumpărat la repezeală din gară.

O omletă costă 14 lei, iar preparatele mai consistente sar bine de 35 de lei. O ceafă de porc cu garnitură și salată ajunge la 44 de lei, cârnații oltenești cu cartofi și murături sunt 39 de lei, iar o porție de cașcaval pane cu cartofi prăjiți și ardei copți costă 38 de lei.
Lista completă poate fi consultată de călători în meniul afișat la bord, iar prețurile arată că CFR încearcă să ridice standardele gastronomice la nivelul trenurilor europene.
Modernizare cu bani europeni la Remarul 16 februarie
Investiția în vagoanele bar-bistro nu e deloc mică. CFR Călători a semnat în ianuarie 2024 un contract cu Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, pentru modernizarea a zece astfel de vagoane.
Costul se ridică la aproape 10 milioane de euro, la care se adaugă mentenanța, de peste 6 milioane de euro.
Primul vagon modernizat a intrat în uzina reparatoare la începutul anului, iar acum călătorii pot testa rezultatul.
Totuși, până la expirarea termenului impus de PNRR, vara viitoare, doar zece vagoane vor fi gata. O cifră modestă, comparativ cu necesarul trenurilor Intercity din orarul 2025–2026.
Potențial ratat pe trenurile internaționale
În prezent, primul vagon circulă pe ruta Brașov–Constanța, o linie atractivă în sezonul estival, dar slabă toamna și iarna.
Specialiștii spun că adevăratul câștig ar fi includerea lui pe un tren internațional, cum este Dacia București–Viena.
Până acum trei ani, acest tren avea vagon restaurant, mereu plin până la Arad. Astăzi, pasagerii sunt nevoiți să-și aducă mâncare de acasă.
Dacă CFR Călători va reuși să reintroducă bistro-ul pe rutele externe, investiția ar putea deveni profitabilă și ar oferi o experiență comparabilă cu cea din trenurile europene.
Lasă un răspuns