Busul de noapte, inițiativă a unui clujean care atrage toate privirile. Și Primăria ar putea organiza un astfel de traseu

Posted by

Un autobuz etajat luminat, asemănător celor din marile capitale europene, a atras atenția clujenilor în ultimele zile. Vehiculul circulă seara pe arterele centrale și este plin de oameni care privesc orașul de sus, în lumina instalațiilor de iarnă. Busul de noapte, inițiativă a unui clujean care atrage toate privirile.

Busul de noapte, inițiativă a unui clujean care atrage toate privirile.

Mulți au crezut că este vorba despre o linie de noapte introdusă de municipalitate, însă autobuzul aparține Asociației Daisler, în cadrul proiectului Lights On Romania.

Prețul unui bilet este de 60 de lei pentru adulți, iar turul durează aproximativ o oră.

Tur nocturn cu punct de plecare stabil

Îmbarcarea se face într-un singur punct oficial, în zona Cimitirului Central, pe strada Avram Iancu nr. 20A. De aici, autobuzul pornește într-un circuit care atinge Piața Unirii, zonele decorate cu instalații luminoase și traseele festivalului Lights On.

Nu există stații intermediare, iar coborârea se face tot la locul de plecare. Programul include până la patru curse pe seară, în funcție de trafic, cu plecări programate în intervalul 17.30–21.30.

Light Bus nu este un mijloc de transport public. Este un tur tematic, cu caracter cultural și turistic, și a fost introdus temporar pentru perioada sărbătorilor.

Totuși, succesul său ridică o întrebare legitimă: de ce Clujul nu are măcar o linie de noapte funcțională, așa cum există în multe orașe europene?

Exemplu care ar putea fi preluat

Autobuzul luminat a devenit rapid un punct de atracție. Rezervările se fac online, iar locurile sunt limitate. Cererea indică faptul că publicul își dorește alternative de mobilitate în afara programului uzual al CTP. În acest posibil proiect ar putea fi cooptat și profesorul de istorie Alexandru Bogosavlievici, care ar putea oferi explicații unicat despre fiecare zonă din oraș.

În Cluj, transportul public se oprește în jurul orei 23.00, cu excepția unor linii de noapte, care circula mai rar. Proiectul autobuzului turistic ar fi însă cu totul altceva, în ideea ”să ne cunoaștem orașul„.

În acest context, inițiativa Asociației Daisler arată un lucru clar: există interes, există public și există oraș. Clujul ar putea beneficia de o linie de noapte în weekenduri sau în perioade aglomerate, fără costuri prohibitive și cu un impact vizibil asupra mobilității.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *