,

Ce se întâmplă în școli, este dincolo de limita normalului. Mesajul disperat al un profesor de matematică

Posted by

Un dascăl care predă matematică, și care a dorit să rămână anonim, a scris un mesaj despre ce se întâmplă în timpul unei ore. Ce se întâmplă în școli, este dincolo de limita normalului.

profesor de matematică
Ce se întâmplă în școli, este dincolo de limita normalului.

Potrivit profesorului, 75 la sută din timpul unei ore se duce pe disciplină. De învățat nici vorbă, pentru că nimeni nu își dorește asta cu adevărat.

Scenele descrise pot fi vizualizate la liceele industriale din Cluj Napoca. Aflate la periferia sistemului de educație, elevii trec clasa doar că să fie trecuți. Despre educație, nici vorbă.

Mesajul profesorului de matematică este de strictă actualitate.

”Încep să strig catalogul și sună un mobil, apoi aud ,,Alo, da, bă!”. Mă ridic și fac câțiva pași spre elevul care a răspuns, dar se ridică și el din bancă. Face doi-trei pași spre spatele clasei cu telefonul la ureche și o mână spre mine, ca și cum ar spune ,,nu mă deranja, că am o convorbire.” Mă forțează practic să pun mâna pe el, sau să ridic tonul. Știu că dacă îi iau telefonul sau îl ating nu e bine, nu am voie. Ridic tonul cu aceeași rugăminte și toată clasa râde de mine”, scrie profesorul.

Nimeni nu ascultă nicio lecție

Profesorul continuă cu alte exemple. Într-o singură oră a chemat de două paznicul școlii pentru a reinstitui disciplina.

Elevii știu că profesorii nu au voie să îi lovească sau să ridice tonul. Au și ei drepturi, dar obligații, nu.

Despre materia predată nimeni nu vrea să audă nimic.

”Scot la tablă doi elevi. Unul în stânga, altul în dreapta și le dau același exercițiu de rezolvat prin două modalități. Unul dintre elevii din spate sare că udă el buretele, nu apuc să zic mare lucru că fuge cu burete cu tot pe ușă. A fost la început o găletușa cu apă pentru burete dar a dispărut din clasă, după ce apa murdară a ajuns aruncată pe perete și pe o elevă, iar părinții săi au reclamat incidentul. Ca să pară că a rezolvat ceva, conducerea a hotărât ca buretele să fie udat de elev la baie, stors și adus, până se montează o tăviță mică de lemn pentru așa ceva, prinsă de tablă”, a mai scris profesorul.

Elevul care a plecat cu buretele nu s-a mai întors la oră. După el a plecat un alt elev, care nici el nu s-a mai întors. Pe cei doi îi aduce la oră, din nou, paznicul școlii. Motivează că nu a fost apă la baie și gata.

Finalul de oră este apoteotic

Cu siguranță cele scrise de profesorul de matematică au avut loc. Astfel de scene au zilnic loc în 80 la sută din școlile din România.

Culmea este că de la ministru până la directorii de școli nimeni nu se întreabă cum un elev ajunge în clasa a Xll-a fără să știe să scrie corect sau fără ca măcar să știe să facă o înmulțire sau o împărțire. Greu de crezut dar este purul adevăr.

”Mai apuc să le dau tema, până se sună. Mult spus, căci nimeni nu-și notează. Cum se sună, vreo doi sar pe mine: ,,Doamna, nu vreți să vă luăm ceva de la magazi?! Vă rugăăămmm, haideți doamna, ce vă luăm?”, se mai arată în mesajul publicat de educațieprinlectură.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *