Cel mai lung tren din lume nu circulă nici în Statele Unite ale Americii, China sau Europa. Puțină lume știe că cel mai lung tren din lume circulă în Mauritania, pe continentetul african. Cel mai lung tren din lume.

De trei ori pe zi, zeci de muncitori de la căile ferate pregătesc trenul care are o lungime considerabilă, de peste 2.5 kilometri, pentru călătoria de este 700 de kilometri.
Trenul parcurge o zonă întinsă de deșert. Mai mult, este și principalul mijloc de transport în interiorul țării, pentru cei care locuiesc de-a lungul căii ferate. Oamenii se urcă pe vagoanele care transportă minereu de fier și parcurg călătoria de 20 de ore în condiții greu de imaginat. Noaptea temperatura coboară la zero grade, iar în timp zilei crește la 45 de grade Celius.
Un român a scris un jurnal despre acest tren
Pentru a vedea cum se circulă cu acest tren și în ce condiții, am citit jurnalul scris de un român, care călătorește prin întreaga lume.
”Ideea inițială era să sar într-unul dintre primele vagoane, dar, se pare, mă aflam în locul unde urma să se oprească coada trenului. Problema era însă că era un tren lung de 2,5 km care se oprea în mijlocul deșertului, într-un loc deosebit de neospitalier, fără indicatoare și marcaje, iar să merg pe jos de-a lungul lui cu toate bagajele mele, plus cei câțiva litri de apă necesari pentru călătoria de 20 de ore prin deșert, nu era o idee prea atrăgătoare. Din fericire, un om bun s-a oferit să mă ducă cu 4×4-ul său la locul exact unde se presupune că se va opri locomotiva, o locație și mai neospitalieră decât cea anterioară, unde nu era nimic altceva decât nisip și câteva vagoane ruginite de-a lungul șinelor de tren”, a scris românul Sergiu Dan.
Trenul nu vine la ora fixă
La locul unde toată lumea știe că trenul oprește, mulțimea de oameni este adunată în număr foarte mare. Unii localnici își aduc și caprele, pe care, cu greu le urcă în tren.
Condițiile de călătorie sunt dintre cele mai grele. Praful de minereu de fier este unul toxic, așa că fiecare călător are fața acoperită.
”Era ora 13.00 și, aparent, trenul putea apărea oricând între orele 11.00 și 19.00, așa că eram acolo și așteptam, cu nesiguranța că trenul ar putea sosi în orice moment, dar nu a trebuit să aștept decât două ore când, dintr-o dată, am simțit zgomotul unei locomotive care se apropia, urmată de un șir nesfârșit de vagoane. Locomotivele, vreo șase la număr s-au oprit cam în fața mea. La aproximativ 15 vagoane distanță, am putut distinge un mauritan care încărca zeci de capre și, câteva vagoane mai încolo, un alt bărbat părea să încarce mai mult de 30 de valize, ca și cum ar fi decis să se mute în noul său loc călătorind cu trenul Iron Ore. Destul de epic”, a mai scris Sergiu.
Circulă de trei ori pe zi și duce mii de tone de minereu
Calea ferată de stat pentru minereuri de fier circulă de trei ori pe zi de la minele din M’Haoudat, în nordul țării, până la Nouadhibou, la 700 km distanță – și înapoi.
De la deșert la coastă, 695 km prin Mauritania și 5 km prin vestul Saharei. Este singurul tren pe care îl au în toată țara.
Și este suficient, la urma urmei este cel mai lung tren din lume.
Trenul are 200 de vagoane, 2.500 de metri lungime, 17.000 de tone greutate și 16,5 milioane de tone de minereu de fier transportate pe an.
”Și cel mai bun dintre toate, un singur vagon de pasageri. Dar nu vă faceți griji. Există o mulțime de locuri în tren. În loc să stați înghesuiți în aer pe bănci de lemn, există 199 de alternative gratuite în aer liber pentru călătoria de 20 ore. Aici, toată lumea se poate urca cu adevărat în tren. Și legal, de asemenea”, a mai scris un alt călător.
Lasă un răspuns