Supranumită ”elefantul alb” din cauza aspectului său, nava fiind vopsită în alb, Hellespont Alhambra este prima navă dintr-un contract de patru nave încheiat cu constructorul de nave sud-coreean Daewoo Shipbuilding & Machine Engineering Co. Cel mai mare petrolier din lume.

Este cel mai mare petrolier cu cocă dublă construit vreodată și a costat aproximativ 90 de milioane de dolari.
Proiectarea acestor nave, cu o capacitate maximă de 3,2 milioane de barili, a fost supusă unor teste extinse ale modelului hidrodinamic de către organizația suedeză de cercetare SSPA, o organizație implicată în testarea a 30% din ULCC-urile construite anterior.
Petrolierul Hellespont operează pe ruta tradițională ULCC, din Golful Arabiei către piețele din SUA și Europa de Nord. Pe această rută are sens din punct de vedere economic să se transporte cât mai repede posibil cantitatea maximă de petrol.
Acest beneficiu ar putea valora aproximativ șapte milioane de dolari de dolari pe călătorie. Realizarea acestui lucru fără a compromite rezistența și siguranța a fost o prioritate în proiectarea acestor nave noi, care sunt cu 50% mai mari decât orice navă cu cocă dublă construită vreodată.
Lungime: 380 metri (aproape cât 4 terenuri de fotbal).
Lățime: 68 metri.
Adâncime: 24,5 metri, ceea ce permite o manevrabilitate mai mare, chiar și când este complet încărcată.
Nava are un echipaj de 37 de oameni, fiind complet automatizată.
Motor ultra performant
Specificațiile înalte includ un motor puternic Wärtsilä 9RTA84T-D care furnizează 36.900KW la 76 t/m, acționând o elice cu pas fix cu diametrul de 10,5 m, care cântărește aproximativ 90t, prin intermediul unui arbore cu diametrul de 1 m.
Rezultă o viteză de serviciu relativ rapidă de 16,5 noduri la pescajul de proiectare și o viteză pe balast de 17,5 noduri.
Motorul cu nouă cilindri a fost ales deoarece, în urma testelor, acesta a produs mult mai puține vibrații decât alte motoare de pe piață. Viteza de serviciu relativ rapidă ar trebui să ofere, de asemenea, economii semnificative pentru proprietarul încărcăturii. Nava are trei motoare auxiliare Wärtsilä 9L20, fiecare cu o putere de 1530 kW la 900 rpm.
Poate transport peste 450 mii de tone de petrol
În prezent, România produce în jur de trei milioane de tone de petrol pe an. Pentru a face o comparație trebuie spus că acest vaport poate transport producția pe șase săptămâni a țării noastre. la o singură cursă.







Lasă un răspuns