Clujul de altă dată, în comparație cu cel de azi, pare un oraș complet părăsit. O imagine publicată pe un grup de socializare, surprinde actualul Bulevard 21 Decembrie 1989, zona dintre Biserica Sfântul Petru.

Imaginea cu fosta stradă Lenin, surprinde o zonă dezolantpă, pe atunci acolo fiind capăt de linie. Fotografia a fost surprinsă în data de 9 septembrie 1979, adică acum aproape 45 de ani.

Troilebuzele vechi, care circulau pe linia 2 și 4, se pot vedea în fotografie. Clujenii mai în vârstă cunosc faptul că în zona sediului BRD de azi, funcționa un garaj de troleibuze al Companiei de Transport Public.

Cartierul Mărăști era plin de case, ala cum se poate vedea în imaginea de mai jis. Abia după 1980, sistematizarea comunistă a Clujului a demolat sute de case, în locul lor, fiind construite blocuri.
Ulterior, și liniile de troleibuz au fost extinse până în zona fabricii IRA.
Prima linie de troleibuz din Cluj Napoca
Zeci de mii de clujeni își aduc aminte de vechile troleibuze, mici și neîncăpătoare, cu uși și mai mici, și care străbăteau orașul toată ziua, ca niște furnicuțe.
Puțină lume știe că prima linie de troleibuz din Cluj Napoca a fost înființată acum mai bine 64 de ani.
Era toamna anului 1959, când autoritățile comuniste au anunțat că la Cluj Napoca a fost pus în funcțiune prima linie de troleibuz. Era vorba despre actuala linie patru de troleibuz, care circula de la Stația CFR Cluj, spre cartierul Mărăști.
Prima linie din Cluj Napoca a avut o lungime de doar 5.6 kilometri, și era deservită de un număr de doar șase troleibuze.
Lasă un răspuns