Raportul fiscal al Companiei de Transport Public Local, celebra CTP, care gestionează transportul în comun în Cluj Napoca și în comunele din împrejurimi, arată un minus semnificativ pentru anul 2020.
Astfel, în 2020, Compania de Transport Public a realizat o cifră de afaceri de 130.2 milioane de lei și a avut cheltuieli de 152.8 milioane de lei. În consecință, pierderea în exercițiul financiar 2019-2020 a fost de 4.87 milioane de lei, adică un milion de euro.
CTP a avut în 2020, în medie, 1.175 de angajați.
Comunele chemate să plătească paguba
O adresă trimisă de șeful CTP Cluj, inginerul Liviu Neag, pe adresa comunelor din zona metropolitană, unde CTP deservește transportul în comun a încins comunitățile locale.
În documentul respectiv, primarii acestor comune sunt somați să plătească suma de peste 800.000 de lei, pentru a acoperi pagubele pe care CTP le are în primele luni ale anului 2020.
Unul dintre primarii comunelor limitrofe ne-a declarat că cei de la CTP le-au cerut să modifice contractul cadru, prin care să fie de acord cu plata de la bugetul local a pierderilor pe care compania le are.
”A fost o ședință online iar Emil Boc ne-a spus tuturor că la nivelul orașului Cluj Napoca nu se vor majora prețurile la bilete, pentru că el nu este de acord. Dar la nivelul comunelor treaba stă altfel și asta pentru că banii sunt puțini și nu putem plăti. Pentru că am spus că nu suntem de acord cu plata de la bugetul local a unor sume mari de bani, care să acopere pierderile CTP, acum ne-au anunțat că vor să majoreze prețurile la bilete și la abonamente”, ne-a spus unul dintre edilii liberali, ai unei comune mari din jurul Clujului.
Ca exemplu, Apahida ar trebui să achite sume de 132.000 de lei, în timp ce Chinteni, suma de 70.000 de lei.
Primarul din Chinteni, Lucia Suciu ne-a declarat că bugetul Primăriei nu poate să suporte o astfel de sumă, care reprezintă pierderile pe primele trei luni din acest an.
Se va majora prețul la bilete
În lipsa unui consens care se referă la plata datoriilor, Compania de Transport Public a trecut la altă strategie. A trimis recent, adrese la toate Primăriile din zona metropolitană, prin care acestea sunt anunțate despre intenția de a majora prețul la bilete și la abonamente.
La Apahida, primarul comunei, Grigore Fati ne-a declarat că a trimis cererea de majorare a prețului la bilete către Consiliul Local Apahida.
”Să decidă consilierii despre această chestiune. Deja, la Apahida devine opt lei un bilet ceea ce mi se pare mult. Oamenii vor fi cei care vor suporta aceste cheltuieli ale CTP. Vă dau exemplu cu declarația recentă despre Vinerea Verde, când transportul în comun e gratis. Un calcul simplu arată, că deja bugetul CTP va fi afectat cu 14.2 la sută, doar cu acest proiect, și asta pentru că din șapte zile, una e gratis, pentru cei din Cluj Napoca. În opinia mea, trebuie căutate soluții pentru mărirea profitului companiei pentru a nu se mai tot cere bani pentru acoperirea pierderilor”, a spus Fati.
Lucia Suciu de la Chinteni a spus că decizia de majorare a prețului biletelor de călătorie nu a fost adopotată. ”Noi le-a cerut celoor de la CTP documente să vedem de unde vin aceste pierderi. Nu avem de unde să plătim 70.000 de lei”, a spus primaruil din Chinteni, Lucia Suciu.
La Florești, Primăria a luat decizia de a suporta o parte din pierderile Companiei de Transport Public.
Boc vrea ”vinerea verde”
Recent, primarul din Cluj Napoca, Emil Boc a anunțat că dacă se atinge pragul de 50 la sută la vaccinări, atunci CTP va implementa programul ”vinerea verde”, ceea ce înseamnă că transportul în comun în Cluj Napoca va fi gratuit.
”Pentru stimularea publicului, în ultima zi lucrătoare a fiecarei săptămâni, „vinerea verde”, introducem programul „Stop! Azi mașina stă pe loc”, pentru gratuitate la transportul public în comun pentru toți clujenii, pe raza municipiului Cluj-Napoca. Scopul este promovarea folosirii transportului public verde, nepoluant”, a spus primarul Emil Boc.
Primarul a anunățat că o parte din cheltuielile suportate de CTP vor fi acoperite din bugetul Primăriei Cluj Napoca.








Lasă un răspuns