Cum arăta primul troleibuz din Cluj

Posted by

Zeci de mii de clujeni își aduc aminte de vechile troleibuze, mici și neîncăpătoare, cu uși și mai mici, și care străbăteau orașul toată ziua, ca niște furnicuțe.

primul troleibuz care a circulat la cluj acum 64 de ani
primul troleibuz care a circulat la cluj acum 64 de ani

Puțină lume știe că prima linie de troleibuz din Cluj Napoca a fost înființată acum mai bine 64 de ani.

Era toamna anului 1959, când autoritățile comuniste au anunțat că la Cluj Napoca a fost pus în funcțiune prima linie de troleibuz. Era vorba despre actuala linie patru de troleibuz, care circula de la Stația CFR Cluj, spre cartierul Mărăști.

Prima linie din Cluj Napoca a avut o lungime de doar 5.6 kilometri, și era deservită de un număr de doar șase troleibuze.

troleibuz în anii 1960, prin Piața Mihai Viteazu
troleibuz în anii 1960, prin Piața Mihai Viteazu

Cererea călătorilor a fost așa de mare, încât autoritățile comuniste au luat decizia rapidă de a mai cumpăra alte troleibuze. Așa se face că în doar câteva luni, parcul fostului IJTL, Intreprinderea Județeană de Transport Local Cluj număra 20 de troleibuze.

În paralel, după inauguare, în doar o lună de zile, a fost inaugurată a doua linie de troloibuze care asigura legătura, în prima fază, între zona Calvaria, și platformat de la Clujana.

A doua rețea din România

Istoria rețelei de transport din Cluj Napoca, consemnează faptul că după doar șapte ani de la lansarea primei linii, rețeaua de troleibuze din Cluj Napoca avea o lungime de 36 de kilometri, pe care circulau 90 de mijloace de transport.

Ulterior, începând cu anii 1970, vechile troleibuze TV2E au fost înlocuite cu modele mai noui, construite la uzinele din București, precum TV20E și DAC 112E.

În prezent, rețeaua de troleibuze din Cluj Napoca, are 14 linii și deservește marile cartiere ale orașului, Mănăștur, Mărăști și Gheorgheni.

troleibuz modern care circulă pe străzile Clujului
troleibuz modern care circulă pe străzile Clujului

În 2004, rețeaua de troleibuze din Cluj Napoca era a doua ca mărime din România, după București.

În prezent, parcul de troleibuze din dotarea Companiei de Transport Public este cel mai modern din țară, fiind vorba despre mijloace de transport de ultimă generație.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *