,

Metroul lui Boc s-a împotmolit într-un mare zăcământ de sare! Primarul Clujului a ascuns acest lucru

Posted by

Proiectul metroului care urmează să se construiască în Cluj Napoca și în zona metrolitană s-a împotmolit. Specialiștii au descoperit pe traiectul ales mari zăcăminte de sare, care nu oferă stabilitate solului, dacă sunt dislocate din zonă. În prezent, în mare secret, cei de la Primăria Cluj Napoca caută soluții pentru a debloca proiectul, acesta putând fi amânat pentru mai mult de cinci ani.

În 2027, primarul Boc dădea asigurări că locuitorii din Cluj și comuneie învecinate, care compun zona metropolitană ar fi trebuit să circule deja cu metroul. În mai puţin de 30 de minute, distanța Florești – Podul IRA ar trebui parcursă dee trenurile subterane. Numai că în ceea ce ar urma să fie staţia “Pod Ira”, specialiştii care au făcut măsurători au găsit zăcăminte de sare, iar pentru a nu schimba complet proiectul, autorităţile încearcă să găsească soluţii.

Emil Boc a declarat pentru că experţii caută cele mai bune soluții. Până să fie întrebat, Boc nu a suflat nicio vorbă despre această problemă gravă. Săptămâna trecută, Boc dădea asigurări ca studiul de fezabilitate pentru proiectul metroului va fi gata în 2021.

”Vă pot asigura că există soluţii, acum 50 de ani omul a ajuns pe Lună, acum a ajuns pe Marte, vă daţi seama că va putea face un metrou chiar dacă întâlneşte un bulgăre de sare în cale”, a spus Boc.

Ce spun specialiștii

În zona Podului IRA, specialiştii spun că sunt mari depozite de sare. În zonă existăau și celebrele Băi Someșeni, cunoscute pentru salinitatea lor, ori descoperirea nu ar trebui să mire pe nimeni. Filonul de sare, după studii de acum 60 de ani, pornește din zona de est a municipiului Cluj Napoca și se întinde prin Dezmir, zona Tufele Roșii, până la Cojocna și Turda. Băile de la Cojocna sunt cunoscut de sute de mii de români care locuiesct în Transilvania.

Revenind la metroul lui Boc, trebuie spus că filnul de sare este este în locul unde ar urma să se facă legătura metroului cu trenul metropolitan care va duce spre aeroportul din Cluj-Napoca.

Noile studii cer costuri suplimentare şi timp. Geologii spun că zăcămintele de sare trebuie atent analizate înainte de a decide dacă se continuă planul sau dacă se ia în calcul un alt traseu. Săpăturile în sare sunt extrem de costisitoare şi de dificile.

„Problemele apar în prezenţa apei. Dacă apa ajunge în contact cu corpul de sare se dizolvă şi golul evoluează în timp, conducând la caverne care îşi pot pierde stabilitatea. La suprafaţa terenului generează tasări şi în cazuri extreme prăbuşiri”, a spus Iulian Popa, lector inginerie geologică 

Reprezentanții Primăriei spun că, în fiecare dimineaţă, din Floreşti în Cluj ajung peste 17.000 de maşini, iar metroul ar putea reduce traficul la jumătate.

4 răspunsuri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *