Ministrul Educației trage un semnal alarmă privind analfabetismul funcțional. Clujeanul Daniel David susține că cea mai mare îngrijorare a sa în ceea ce privește învăţământul preuniversitar este analfabetismul funcțional.

Din această cauză oamenii cred lucruri bizare, cum ar fi că se poate vindeca cancerul cu coada şoricelului sau că Pământul este plat.
Analfabetismul funcțional a trecut de 40% în România
„Zona foarte mare de analfabetism funcţional, care ajunge în jur de 40% plus la nivel de liceu. Aste ne predispune la teorii conspiraţioniste, ne predispune la manipulări, la fake news, iar oamenii ajung să creadă în lucruri bizare, că vindecăm cancerul cu coada şoricelului, că Pământul este plat, încep să atace instituţiile statului şi ne mişcăm spre o societate în care anarhia începe să devină mai puternică, vocea celui care este mai agresiv, care strigă cel mai puternic, iar educaţia are o vină aici, în condiţiile în care nu reuşeşte să controleze acest analfabetism funcţional, care ne predispune la această pseudocunoaştere.
Asta este o îngrijorare primordială”, a declarat, joi, Daniel David, la inaugurarea celei mai noi facultăți a UBB, cea de Științe Medicale și ale Sănătății.
Ministrul crede că este foarte posibil ca analfabetismul funcţional să fie, de fapt, şi mai ridicat decât o arată cifrele oficiale.
„Dacă vorbim de analfabetism funcţional, mai vreau să spun un lucru. Noi vorbim de aceste procente mari măsurându-i pe cei care sunt în şcoală.
Dar, atenţie! Între 3 şi 18 ani, aproape 18% dintre copiii care ar trebui să fie la şcoală nu merg la cursuri. Așa că mă tem că zona de analfabetism funcţional este şi mai mare. Şi, atunci, trebuie să-i aducem la şcoală”, a subliniat ministrul Educaţiei.
Soluția lui Daniel David
Ministrul Educației a precizat că soluția pentru reducerea analfabetisnului funcțional este reforma curriculei. Aceasta trebuie să înceapă în acest an.
„Dacă facem ce trebuie, mă aștept ca în 4-5 ani, să nu mai vorbim de 40% analfabetism funcțional, ci să fim siguri că educația duce în societate oameni care au competențele necesare la un nivel minimal, ceea ce este și un antidot la pseudocunoaștere.
Dacă ne facem treaba bine, ar trebui să scadă analfabetismul funcțional cu mai mult de 10%. Dacă ai un curriculum bun și îl predai bine, nu văd de ce ar trebui să mai avem zone de analfabetism funcțional. Noi ar trebui să predăm mai puțin, dar mai relevant și mai bine, decât mai mult, dar irelevant și prost”, a conchis ministrul Educației.
Lasă un răspuns