,

„Primarul proiectelor mici”, Emil Boc, anunță triumfător pregătirea pentru Pasajul Oașului-Muncii. „Se așteaptă autorizația de construcție”

Posted by

Primarul Emil Boc a bifat, miercuri, încă un punct esențial pe lista sa de mari proiecte pentru Cluj-Napoca. Este vorba despre aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru pasajul rutier Muncii – Oașului. Cu o valoare declarată de 26 de milioane de euro din fonduri europene, investiția promite fluidizarea traficului dintr-una dintre cele mai aglomerate zone ale orașului. Doar că, până la prima lopată, clujenii rămân, deocamdată, la stadiul de promisiuni și randări spectaculoase.

"Primarul proiectelor mici" - Emil Boc
„Primarul proiectelor mici” – Emil Boc

Pasajul subteran, între promisiune și realitate

Proiectul, aprobat în ședința Consiliului Local de miercuri, prevede construirea unui pasaj subteran de 275 de metri sub intersecția Străzii Oașului cu Bulevardul Muncii, un pod peste Pârâul Chinteni, 444 de metri de linii de tramvai și peste 2.000 de metri pătrați de carosabil reabilitat.

În jurul pasajului, administrația locală promite și trotuare noi, 4.300 de metri pătrați de spațiu pietonal, 300 de metri pătrați de spații verzi, stații de transport modernizate și un sistem de iluminat public cu peste 200 de corpuri noi.

Pe hârtie, totul arată perfect și ca o mică revoluție urbană în nordul orașului. În realitate, însă, drumul de la aprobarea PUZ-ului până la primele utilaje pe șantier e, de obicei, e mult mai lung la Cluj-Napoca. Va urma eliberarea autorizației de construire, licitația pentru proiectare și execuție, iar dacă totul merge conform planului – începerea efectivă a lucrărilor.

„Eliberăm autorizația de construcție, realizăm licitația de proiectare și execuție și ne apucăm de treabă! Vă mulțumesc, mergem mai departe!”, a transmis entuziast Emil Boc, într-un mesaj deja familiar clujenilor.

Un oraș al proiectelor pe hârtie

Valoarea totală a investiției este de 130,3 milioane de lei, finanțată din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR). Proiectul va fi completat cu bani de la bugetul național și cel local. Scopul proiectului este reducerea blocajelor din trafic și creșterea siguranței rutiere.

Totuși, clujenii privesc cu scepticism anunțurile succesive ale primarului, după ani de promisiuni neonorate la timp: pasajul de la Tăietura Turcului, centura metropolitană sau metroul. Toate aceste proiecte sunt fie „în derulare”, dar tot mai departe de a fi finalizate.

De altfel, Emil Boc este supranumit la Cluj-Napoca – „primarul proiectelor mici”.

Până când utilajele vor apărea efectiv pe teren, pasajul Muncii–Oașului rămâne, deocamdată, încă un proiect care circulă mai repede prin comunicatele Primăriei decât prin traficul clujean.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *