Din cauza datoriilor foarte mari pe care le are la bugetul de stat, CN CFR SA a luat decizia să închirieze unor operatori privați linii de cale ferată, unele dintre ele strategice. Rău am ajuns.

Este vorba și despre calea ferată dintre Câmpia Turzii – Turda. Pe această cale ferată se transportă întreaga producție de ciment de la fabrica de profil din Turda. De asemenea, în caz de nevoie, marfa care ar trebui adusă în Cluj Napoca, ar putea fi transportată foarte repede de la Turda, în camioane.
Secțiunea de cale ferată dintre Turda și Câmpia Turzii este scoasă la licitație închiriere, de către CN CFR SA, prin intermediul Bursei Române de Mărfuri.
Lungimea acestei secțiuni este de 8.3 km, iar în vara anului trecut era înregistrat un singur angajat. Conform datelor prezentate de compania națională de căi ferate, prețul minim de chirie anuală este de 44.123 lei, fără TVA.
Compania Națională CFR SA a scos la licitație la Bursa Română de Mărfuri (BRM) 74 de secții CFR neinteroperabile, de pe raza a șapte regionale din țară, printre care și SRCF Cluj. Lungimea totală a acestor secții este de 2.009,754 km.
Din totalul celor 74 de secții CFR neinteroperabile, 12 aparțin Regionalei CF Cluj. Acestea sunt:
Bistrița Nord – Bistrița Bârgăului, Ciumeghiu – Holod – Vașcău, Oradea Est – Cordău, Oradea Vest – Cheresig, Ilva Mică – Rodna Veche, Botiz – Livada, Livada – Bixad, Borșa – Vișeul de Jos, Ram. Bogeu – Popești, Cordău – Holod, Câmpia Turzii – Turda și Baia Mare – Baia Mare Nord.
Lasă un răspuns