Recomandările lui Daniel David în lupta cu drogurile. Actualul ministru al Educației vrea implementarea unui mecanism eficient pentru a semnala anonim vânzarea în școli și în jurul școlii.

David a mai precizat că este nevoie de unități de tratament medical și psihologic, inclusiv pentru prevenție terțiară și prevenirea recăderilor, dar și intervenții în cazul elevilor consumatori de droguri.
Ministerul Educației trebuie să fie un angajat major în protecția școlilor față de droguri
Cujeanul Daniel David a luat parte la dezbaterea despre traficul și consumul de droguri în școli și licee, organizată de Comisia pentru Cercetarea Abuzurilor, Combaterea Corupției și Petiții din Senatul României.
Ministrul susține că pe lângă miile de activități antidrog derulate anual în sistemul de educație și reglementări bune în zona combaterii traficului și a consumului de droguri, e nevoie de mult mai mult în această luptă.
Lupta împotriva drogurilor se poate face doar prin abordări integrate rațional la cel puțin trei niveluri, respectiv zone curate, fără droguri și dealeri, în jurul școlilor și în școli. Prevenția primară și secundară bazată pe dovezi, făcută de specialiști din domenii diverse, coordonați în intervenții validate științific de specialiști în psihologia modificărilor cognitiv-atitudinale și comportamentale, incluzând aici și educația cadrelor didactice (și, în general, a întregului personal din școli) și a părinților.
Al treilea nivel este reprezentat de deschiderea de unități de tratament medical și psihologic, inclusiv pentru prevenție terțiară și prevenirea recăderilor, toate bazate pe dovezi.
Semnarea ANONIMĂ a vânzării de droguri în școli și în jurul școlii
Pentru a facilita nivelul 1, respectiv <<zone curate>>, David a precizat că va încuraja implementarea mai eficientă a unui mecanism care să permită semnalarea anonimă a activităților legate de droguri în școli și în jurul școlii.
„De asemenea, sunt necesare intervenții cât mai personalizate, în care se alternează mijloacele bazate pe <<pedepse>> (descurajare) și <<recompense>>, cum ar fi cultură personală și organizațională antidrog, activități alternative, precum sportul”, a mai declarat David.
Ministrul Educației a mai susținut că noile discipline sau module de învățare legate de stilul de viață sănătos și educația pentru sănătate din noile planuri-cadru propuse recent la nivelul învățământului liceal.
La nivelul 3, clujeanul a mai precizat că pentru facilitarea rapidă a accesului la pachete integrate de tratamente medicale și psihologice bazate pe dovezi.
Lasă un răspuns