UBB salvează CREIC, studenții plătesc prețul falimentului demagogiei lui Boc

Posted by

 

Centrul Regional de Excelență pentru Industrii Creative (CREIC), o investiție de aproximativ 12 milioane de euro, finanțată parțial din fonduri europene, se dovedește a fi un eșec costisitor. UBB salvează CREIC, studenții plătesc prețul falimentului demagogiei lui Boc.

UBB salvează CREIC, studenții plătesc prețul falimentului demagogiei lui Boc.

În loc să devină un hub vibrant pentru industriile creative, centrul stă subutilizat. Povara întreținerii și chiria pentru spații cade pe umerii studenților Facultății de Matematică și Informatică (FMI) de la UBB.

Salvarea CREIC a venit, însă, de la UBB și Facultatea de Matematică. Surprinzător și peste noapte, Facultatea a decis să închirieze etajul 4 al clădirii și să amenajeze 18 săli pentru cursuri și seminarii.

Această decizie a fost făcută pentru a evita ca investiția de zeci de milioane să se ducă de râpă. Cu alte cuvinte de a-l salva pe demagogul politician Emil Boc.

Dar totul a venit cu un preț greu. Sute de studenți sunt obligați să facă navete foarte lungi, ”la dracu-n praznic”, pentru a ajunge la cursuri, pierzând timp prețios și energie.

Demagogia primarului, în lumina realității

Emil Boc s-a lăudat public că CREIC va „genera locuri de muncă”. În plus, că va fi „motorul inovării și al industriilor creative din Cluj”.

Declarații precum „Obiectivul nostru este să generăm cât mai multe locuri de muncă” sau „Drumul va relansa și Centrul Regional de Excelență pentru Industrii Creative, și centrul TEAM” sună demagogic în contextul în care centrul rămâne subutilizat, iar studenții se confruntă cu lipsa facilităților și cu navete obositoare.

Date financiare care ridică semne de întrebare

În anul 2024, Cluj Innovation Park S.A., administratorul proiectului Cluj Innovation City, a înregistrat o cifră de afaceri de 4.423.802 RON. Profit net a fost mic, de 341.651 RON. Asta înseamnă că, la ritmul actual, investiția de 12 milioane de euro s-ar amortiza abia după aproximativ 176 de ani.

Compania raportează că are un număr mediu de 11 angajați.

Aceste cifre sugerează o activitate stabilă, dar modestă. Se ridică semne de întrebare privind eficiența economică a proiectului.

Îmbunătățirea transportului public, o mână de ajutor pentru studenți

Pentru a reduce impactul navetelor, în urma unei ședințe la Compania de Transport cu reprezentanții UBB, s-a decis suplimentarea curselor.

Linia 39CREIC (Vama Chinteni – CREIC) va avea intervale de circulație reduse la 10 minute în orele de vârf, iar liniile 10 (str. Unirii – B-dul Muncii) și 48 (Aleea Băișoara – B-dul Muncii) vor beneficia de curse suplimentare, facilitând accesul din cartierul Gheorgheni către zona Lombului.

Întrebări asupra priorităților

Investițiile grandioase promovate cu fast de Emil Boc par să pună pe primul plan imaginea politică și nu nevoile reale ale comunității.

În acest scenariu, studenții devin victimele unui proiect falimentar: ei plătesc cu timpul și resursele lor pentru demagogia primarului și pentru salvarea unui centru public nereușit, care fără intervenția UBB ar fi rămas o investiție inutilă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *