Un profesor din Cluj premiat de istorici, ignorat de instituțiile din Educație. Și la fel ca el, foarte mulți alții

Posted by

Într-un sistem care își pierde tot mai des reperele, recunoașterea valorii vine uneori din locuri neașteptate. Așa s-a întâmplat și în cazul unui profesor clujean, apreciat de elevi și respectat de comunitatea academică, dar rămas în afara atenției oficiale a autorităților din educație. Un profesor din Cluj premiat de istorici, ignorat de instituțiile din Educație.

Un profesor din Cluj premiat de istorici, ignorat de instituțiile din Educație. Foto: Alexandru Bogosavlievici

Profesorul de istorie Alexandru Bogosavlievici, de la Liceul „George Barițiu”, a fost distins de Institutul de Istorie „George Barițiu” al Academiei Române, într-un gest care subliniază o contribuție constantă la educația istorică din Cluj și la formarea unor generații de liceeni.

Și asta în timp ce ministerul și inspectoratele uită să-și premieze dascălii, istorici profesioniști aleg să recunoască meritele unui ”profesoraș” de liceu care își depășește cu mult obligațiile de la catedră.

O distincție care mă onorează. Mulțumesc Institutului de Istorie „George Barițiu „și Academiei Române filiala Cluj-Napoca”, a precizat profesorul.

Un model pentru elevi

Alexandru Bogosavlievici este cunoscut pentru modul în care predă istoria recentă: nu doar în sala de clasă, ci direct pe străzile Clujului, acolo unde orașul își păstrează urmele, clădirile, poveștile și memoria.

Elevii săi au parte de cursuri vii, experiențiale, în locurile în care s-au scris evenimentele despre care învață. Pentru mulți dintre ei, acesta este primul contact real cu istoria trăită, nu doar cu cea povestită din manual.

Recunoaștere din afară, tăcere din interior

În timp ce Institutul „George Barițiu” îl omagiază, Inspectoratul Școlar Județean Cluj nu a făcut niciun pas public pentru a marca performanțele profesorului. Sau a altora, la fel de merituoși.

Situația subliniază diferența dintre instituțiile care văd valoarea și o cultivă și cele care ar trebui să o promoveze, dar rămân în expectativă.

Premierea lui Bogosavlievici este, în fond, un mesaj pentru întreaga comunitate: există profesori care fac mai mult decât li se cere, care transformă orele de curs în experiențe autentice și care merită susținuți nu doar de elevi și părinți, ci și de instituțiile responsabile cu formarea lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *