Trafic infernal în Cluj Napoca. Primarul Emil Boc a pierdut complet controlul marilor probleme ale orașului

Posted by

Lucrările de construcții haotice fac ca în fiecare zi traficul rutier în Cluj Napoca să se deruleze cu mare greutate.

Traficul în zona cartierului Grigorescu, Cluj, marți dimineața.
Traficul în zona cartierului Grigorescu, Cluj, marți dimineața.

Marți dimineața, tot orașul părea ”pe roșu”, în aplicația waze, marile artere fiind complet blocate.

Un clujean ne-a trimis o fotografie cu traficul din zona Grigorescu, de la podul care traversează râul Someș, cu mii de mașini blocate în coloane interminabile.

”Dacă la capătul Clujului traficul este blocat, mă întreb ce se întâmplă în zona centrală, unde străzile au câte o singură bandă pe fiecare sens de mers. Luni, muncitorii au lucrat la Podul N, în timpul orelor de vârf când traficul este foarte mare. Rezultatul a fost un blocaj total. Puțin mai multă minte din partea autorităților locale din Cluj Napoca, nu ar strica”, ne-a declarat Ovidiu Șușmanovici.

Polițiștii lipsesc complet din trafic

Oamenii se plâng de faptul că sutele de polițiști locali angajați la Primăria Cluj Napoca, nu se află pe străzi, pentru a fluidiza circulația.

Lucrările la sistemul de canalizare, blochează circulația.
Lucrările la sistemul de canalizare, blochează circulația.

Mai mult, la orele de vârf, polițiștii de la Serviciul Poliției Rutiere Cluj lipsesc din intersecțiile foarte aglomerate, unde se crează mari ”dopuri” de circulație.

Clujul, un oraș care a devenit de nelocuit

În ultimele zile, toate străzile din Cluj Napoca, sunt la orele de vârf, adevărate furnicare de mașini.

Primarul Emil Boc pare complet depășit de situație. Visează la metrou și la șoseaua metropolitană, în loc să aplice soluții simple și mai deloc costisitoare.

Un expert în mobilitate urbană ne-a declarat că nu este nevoie de cinci miliarde de euro pentru aceste mega proiecte care nu se vor construi prea repede, ci doar de câteva sute de mii de euro, pentru ca problema traficului să fie rezolvată.

”Pe modelul liniei 41 de tramvai rapid din București, problema s-ar putea rezolva și la Cluj. Din cartierul Mănăștur și până la Gara CFR și mai apoi, la CUG, linia de tramvai trebuie protejată cu garduri, astfel încât acetse mijloace de transport de mare capacitate să nu mai fie blocate și să circule rapid dintr-o zonă în alta. Din Mănăștur, spre zona centrală, unde sunt marile licee, Nicolae Bălcescu și altele, distanța ar putea fi parcursă în zece minute. Sunt convins că mulți ar renunța la mașini dacă s-ar putea mișca mult mai repede cu un tramvai rapid. Apoi, linia din Mănăștur trebuie extinsă cu orice preț spre Florești”, ne-a declarat expertul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *