Un automotor ultramodern a fost filmat în cursul zilei de luni în timp ce pleca din Stația CFR Cluj Napoca, spre București, într-o cursă de probă.
Din primele informații este vorba despre primul automotor Alstom Coradia Lint 41, care a ajuns în România și care a intrat deja în serviciu comercial.
Sursele noastre susțun că automotorul VT 12 1101 a efectuat deja, în cursul zilei de marți, curse pe relația București Nord – Brașov.

Alstom Coradia Lint 41 este un automotor alcătuit din două vagoane, fiind fabricat de Alstom din 1999 și până în prezent, în varianta de motorizare diesel sau hidrogen (fiind primul tren pe hidrogen al constructorului francez, varianta pe hidrogen urmând a fi văzută în curând și în țara noastră). În primă instanță, cele trei automotare au aparținut operatorului german Abellio, fiind livrate în 2007. În 2014, acestea au trecut printr-un amplu proces de modernizare, fiind aduse la aceleași standarde cu unitățile Lint pe care Abellio le-a achiziționat în același an.
Am cumpărat 22 de automotoare
Foaia Transilvană l-a contactat pe omul de afaceri Călin Mitică, patronul Transferoviar Călători (TFC), care a confirmat achiziția de automotoare pentru flota companiei pe care o conduce.
Călin Mitică a declarat că primele trei automotoare au ajuns deja la Cluj, și vor fi distribuite pe rutele acoperite de Transferoviar Călători.
”Până în decembrie, în România vor mai ajunge alte 19 automotoare ultramoderne. Acestea vor circula și pe relația Cluj, și alte mari orașe ale României”, a declarat Călin Mitică.
De asemenea, întrebat despre prețul de achiziție a acestor automotoare, omul de afaceri a declarat că prețul se apropie de 25 de milioane de euro.
Trenuri moderne
Automotorul dispune de 130 de locuri pe scaune, din care 16 sunt la clasa 1, fiind echipat cu 2 motoare diesel a câte 315kW fiecare, fiind un automotor parțial low-floor.
Ca și dotări, automotorul dispune de instalație de aer condiționat, prize(câte una pentru 2 scaune), măsuțe între scaune și sistem de informare a călătorilor. Viteza maximă a automotorului este de 120 km/h.
”Într-o scurtă călătorie cu acest automotor până la Ploiești Vest, am putut observa faptul că este mult mai confortabil și mai spațios față de „frații” Talent, scaunele fiind asemănătoare cu cele prezente pe automotoarele Desiro. Coridoarele sunt spațioase, trecerea pe lângă toaletă fiind mai facilă față de automotoarele Talent. Mersul tenului este unul normal, automotorul fiind destul de bine amortizat, vibrațiile motorului nefăcându-și auzită prezența la plecare/staționare”, se arată într-o recenzie făcută de Trenuri România.
Lasă un răspuns